Kosttillskott vid utmattning, utbrändhet, fysisk- och psykisk stress?

Kaffe och Powercocktail innan det bär av till jobbet 💪 – bästa starten på dagen!

Varför kosttillskott vid utmattning, utbrändhet, fysisk- och psykisk stress?

Jo, för att det är väldigt vanligt att man äter sämre och på så vis får i sig mindre näring och energi, så kroppen och hjärnan börjar gå på sparlåga.

Man tappar sömnen och återhämtningen blir dålig och koncentration och fokus blir försämrad.

Man pressar sig själv till att fortsätta göra det man gör varje dag, men med mycket sämre förutsättningar och till slut finns risken för att hamna i ett utmattningssyndrom.

Jag har också gjort det, exakt så till det för 10 år sedan tog stopp och ”väggen” var där.

Jag höll på att göra det igen, nu i somras 2021 – fast jag tycker att jag har koll på symptomen och ska kunna bromsa i tid.
Visserligen stoppade jag mycket, mycket tidigare nu, tack vare en klok husläkare, men så här i efterhand kan jag se att det var nära…

Och hur kan jag påstå allt ovanstående?
Jo, för att nu när jag är på banan igen, så ser jag exakt det jag skriver här ovanför – att orken tryter, aptiten sjunker, man får ont överallt, börjar sova dåligt, tappar orken ännu mer, blir ännu mer matle’, får pressa sig till max till slut – för det ska man!

I dagens samhälle ska man prestera till 100 % och inte ha ont någonstans, inte vara trött, inte vara sjuk – det slutar med att vi nästan offrar oss själva… men är det värt det?

Nu har jag druckit FitLine i 4 månader och jag lovade att ge det minst 6 månader och det har definitivt inte varit något problem!

Den största vinsten är att jag inte har lika ont i kroppen längre.

Att jag inte har migrän längre.

Att jag har hållit mig frisk, trots alla med förkylning och RS-virus och magsjuka omkring mig.

Att jag känner att den försiktiga träningen jag börjat med ger resultat!

Att jag sover så vansinnigt gott och vaknar utvilad om morgonen!

Och som bonus att jag är så sjuuukt pigg och energifylld som jag inte har varit på länge!

Kom med mig och gör ditt livs investering – i dig själv ❣️
För visst är du värd minst 6 månaders investering?


Läs mer här 😁

Lämna en kommentar